divendres, 27 de març del 2020

Gamificació: diari de missió

El canvi de paradigma comunicatiu que estem vivint està vinculat a la nostra identitat digital. Com a docent veig necessària l’actualització de la metodologia que emprem a l’aula. En #GamificaMooc he trobat la motivació necessària per generar recursos que s’adapten al procediment d’aprenentatge i, sobretot, a la motivació d’un alumne acostumat a l’ús de la pantalla. A continuació faré un diari d’allò que estic treballant.
  • Dia 1: primera presa de contacte amb els elements del curs. L’actualització de nous conceptes com Gamificació, joc a l’aula ABJ (aprenentatge basat en joc), etc. a partir de vídeos m’apropa a l’objectiu del curs. Després de tot això, he aconseguit saber que la gamificació és viure una experiència lúdica en contexts que no estan implicats necessàriament en el joc, és a dir, educar mitjançant metodologies pròpies dels jocs i així transformar l'experiència de l'alumne.
  • Dia 2: primers avatars. A la pàgina http://www.planetcreation.co.uk/createpic/ tenim les eines per poder crear els avatars. He tingut problemes a l’hora de posar el adobe flash player.











content
emocionat










Ja tenia un bloc fet (https://llenguatgemultimedia.blogspot.com/) i he pensat que estaria bé tornar-lo a utilitzar.

Per emmagatzemar el contingut m’he donat d’alta en Pinterest i he creat els taulells «gamificació» i «valencià». És en el primer on he guardat informació rellevant sobre el curs: https://pin.it/7oEYO0O. M’ha semblat un programa molt interessant per la curació de continguts. Estic segur que a partir d’ara l’utilitzaré molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada